lördag, juni 09, 2007

EFIT+lite till

Idag är det EFIT, d v s att man dokumenterar sin dag genom att ta ett foto i timmen. Jag har dock gjort en egen liten variant där jag visserligen tagit ett foto i timmen, men eftersom dagen har varit fullspäckad med tävling och små valpar så har jag också lagt till en hel del bonusbilder. Men dagen började i alla fall

06.00 Smörjer in mig med solskyddskräm för att slippa bli bränd när jag ska vara ute i skogen hela dagen.


Strax före 07.00 Promenerar till klubben och är snart framme. Myrrha får posera på en sten.
08.00 Är ansvarig för appellen och här skickar jag ut Cahmilla på sitt spår.

ca 09.00 Det är dags för Cahmilla och Toivo att gå sitt spår.

Och så lite bonusbilder: Nedan får Toivo beröm för att han spårade så fint av både Cahmilla och Maria.

Toivo springer till mig på budföringen, till mattes stora glädje (och Maria fotograferade, eftersom jag själv inte kunde).

10.00 Fikadags

11.00 Står på planen och ropar appellhundarnas lydnad. Här är det Toivo som apporterar (och Maria fotograferade, eftersom jag av förklarliga skäl inte kunde göra det själv).

12.00 Tar hand om min egen hund en stund och rastar henne i skogen...

... vilket hon uppskattade.
13.00 Sitter vid sidan om planen och fotograferar och eftersom jag inte vet vilken bild jag tog exakt kl 13 lägger jag in ett urval av de bilder jag tog under elitspårhundarnas lydnad. Här är det Jebas Mumin som springer ut till metallapporten...

...och springer in med den.


Conover's Ops We Did It Again "Lystra" apporterar tungapporten.

Transångens Royal Sweet Creme "Wilma" kryper.

Och här kastar hon sig över tungapporten.

ca 14.00 Maria N tog ut valparna, så det blev förstås en väldig massa bilder. Nedan kan ni se några av bilderna på de fem söta små dvärgpinschervalparna, en månad gamla.

Här är mamma Garbo med två av dem.

Valpen med det blå halsbandet har ett väldigt speciellt utseende i ansiktet.
Undersöker en metallapport.

Valpen med det lila halsbandet blir kanske den som får stanna hemma hos mamma Garbo.

En av dem håller på att klättre upp i mitt knä.

Och här har den tagit sig upp i knät.

En liten valp på upptäcktsfärd i den stora vida världen.

Lilla blå med det speciella ansiktet igen.

Lilla blå har somnat i mitt knä.

Och en annan hamnade i Marias knä.

15.00 På väg hem genom skogen med Myrrha.

16.00 Har kommit hem och sitter vid datorn. Upptäcker efter fotografering att tangentbordet behöver rengöras.

17.00
Sitter fortfarande vid datorn men har fortfarande inte rengjort tangentbordet.

18.00
Mia har varit här och lämnat Fria, som jag ska sköta i nästan två veckor.

19.00 Har just ätit middag, nötkött med konjakssås med potatiskroketter, och tittar nu på Ice Age 2.

20. 00 Rastar hundarna. Myrrha försöker få Fria att leka, men lyckas inte riktigt.

21.oo
Missar att fota på grund av att jag låg i badkaret just då (men alla bonusbilder från idag får uppväga det).

22.oo Tittar på film och äter godis.
23.oo Sitter fortfarande och tittar på film och äter godis (glömde ta en bild, så bilden ovan får representera vad jag gjorde kl 23 också).

00.00 Har sett film och rastat hundarna så nu är det dags för sängen. Fria har redan somnat.

Inga kommentarer: