måndag, juni 04, 2007

Spårdag i Medle + "ny" kamera

I går var jag ute i Medle och spårade med min allmänlydnadskurs. Det var hett! Inne i stan visade termometern på 29 grader, men där ute på tallheden var det garanterat varmare än så. Först spårade vi och sedan gjorde vi en uppletande-övning också. Efter det var både kursdeltagare och hundar helt slut, så vi avslutade med att Myrrha fick visa hur sök går till.

Hon var riktigt taggad, trots värmen, men vägrade dricka på hela dagen eftersom hon väntade på att det skulle bli hennes tur att jobba. Vi har ju inte kört sök på väldigt länge och hon blev jätteglad när jag tog fram tjänstetecknet och rullen. Men när jag väl skickat ut henne på ett sökslag så blindmarkerade hon! Hundkräk! Vi gjorde om och då gjorde hon alldeles rätt.

Jag la ett spår åt henne också som vi gick när alla kursdeltagare åkt hem. Man vill ju inte visa dem att jag knappt lyckats lära min egen hund att spåra. Fast idag spårade hon faktiskt. Ironiskt nog tror jag att det var värmen som gjorde att hon spårade. Eftersom hon inte orkade fara fram i särskilt hög fart så höll hon sig i spåret och tappade det inte. Hon tog båda pinnarna jag lagt ut + leksaken i slutet.

Idag var det lite svalare än i söndags, så jag och Myrrha gick en promenad med Mia och Fria. Sedan följde jag med Mia hem för att få instruktioner om hur katterna ska skötas medan hon är borta. Efter det var det inte någon mening med att gå hem igen eftersom jag skulle vara ledare på hundungdom, så jag köpte lite mat på Konsum på Erikslid och gick upp till klubben för att äta där innan jag skulle hålla i agilityn för hundungdom. Av någon anledning hade jag tagit på mig att göra det, trots att jag knappt har hållit på med det. Men det gick bra i alla fall.

I fredags fick jag en kamera av Jonas som en något försenad födelsedagspresent. Den är visserligen inte ny, men den är i alla fall mycket bättre än den andra så jag är mycket nöjd. Några bilder tagna med den "nya" kameran.

Kamphunden

Någon sorts alienliknande växt.

En ekorre.

Inga kommentarer: