måndag, december 10, 2007

Sista kvallen i England

Idag har jag inte gjort sarskilt mycket. Pa formiddagen gick jag till Morrison's for att handla lite grann infor resan hem. Jag tog ocksa en liten promenad i parken. Det verkar som om alla hundagare i Horsforth promenerar dar med sina hundar, sa jag roade mig med att titta pa alla hundar och halsa pa alla som kom fram till mig. Det var en schaferblandning som paminde mig valdigt mycket om Bita. Hon rusade omkring i hela parken och jagade faglar och ekorrar. Det var ocksa en gammal blandras som kom fram och halsade pa mig och agarna blev jatteforvanade, for hon brukade aldrig ga fram till folk. Jag pratade med dem ett tag och de berattade att det fanns ett hundhem alldeles i narheten, dar de alltid behover folk som hjalper till att promenera med hundarna. Jag onskar att jag hade vetat om det nar jag kom hit...

Efter att ha promenerat hem igen borjade jag med packningen. Det var inte sa enkelt att packa som jag trodde. Jag trodde inte att jag skulle fa nagra problem att fa ner allt i resvaskan eftersom den anda ar ratt stor. Jag tyckte inte heller att jag handlat sarskilt mycket, men det har jag nog gjort anda. Det ar nog mest bockerna jag har kopt som staller till mest problem. Jag tror att min resvaska vager lite for mycket- den kanns i alla fall ganska tung nar jag lyfter den.

Nu ikvall har jag, Johanna och Sofia varit pa Queen's Arms (ar nagon forvanad?) en sista gang. Johanna hade ocksa skickat ett SMS till Simon (the quiz master), sa han motte oss dar. Vi satt och pratade till stangningsdags och nu ska jag ga och lagga mig, med tanke pa att jag ska stiga upp om mindre an fyra timmar. Det kanns lite jobbigt att ha mer an tolv timmars resa framfor sig, men jag langtar efter att komma hem till Jonas och Myrrha igen. Fast samtidigt kommer jag att sakna England, Leeds och Horsforth...

Inga kommentarer: