söndag, december 02, 2007

Forsta advent

Jag har inte uppdaterat bloggen pa nagra dagar, mest for att jag inte har gjort sarskilt mycket. I torsdags hade vi bara en massa trakiga lektioner pa dagen och pa kvallen gjorde vi inget sarskilt. I fredags hade vi en lektion pa formiddagen, men vi skulle bara visa upp hur langt vi hunnit med vart projektarbete och sedan fick vi sluta. Jag och Rosa kakade lunch och sedan tog vi bussen in till Leeds.

Jag kopte dock inget mer spannande an nagra harnalar. Fast jag hittade antligen till LUSH-butiken i Leeds. Jag hade kollat upp adressen pa natet, men inte hittat gatan forut. Men nu hittade vi gatan och med hjalp av luktsinnet hittade vi ocksa sjalva butiken. Men det var packat med folk darinne och det ar svart att sta ut med dofterna darinne nagon langre stund, sa jag tittade bara runt lite och tog en tidning. Da kan jag i lugn och ro titta i tidningen och bestamma vad jag ska kopa. Man kunde till och med fylla i en bestallning och lamna i butiken sa plockar de ihop vad man vill ha.

Pa kvallen samlades vi forst i Rosas rum och drack lite ol, lyssnade pa musik och pratade. Sedan gick vi allihop ner till en pub har i Horsforth, The Old Ball. Ja, i alla fall nastan allihop- Anneli, Malin och Kajsa stannade hemma. Pa helgerna spelar de alltid musik valdigt hogt pa pubarna, men de spelade i alla fall bra musik dar (mestadels i alla fall). Tydligen ar hog ljudniva nagot typiskt engelskt, for de som brukar ga pa klubb har haft problem med att det ringer i oronen flera dagar efter att de har varit ute (i alla fall tills de skaffade oronproppar).

Henrik, Rosa, lilla Olov och Stina pa The Old Ball.
Elin, Sofia och David.

Johanna och Stina.
Igar gjorde jag inget sarskilt. Det var fint vader, stralande sol fast bara ett par plusgrader, men jag gick bara en kort promenad. Det har regnat en del de senaste dagarna och det ar valdigt lerigt ute i naturen. De flesta hade akt in till Leeds, sa det var lugnt i huset. Jag lag mest och laste.

Skolan serverar ju inte middag pa lordagar, sa jag, Rosa, Henrik, David, Olov och Olov gick ner till Horsforth och kopte hamtpizza. Sedan satt vi och lyssnade pa musik och drack ett par ol (och i mitt fall Kopparbergs Pear Cider som jag kopt pa Tesco- mums). Vi hade lite losa planer pa att ga pa Bar 166, men alla var egentligen ganska trotta. Sa nar bade vinden och regnet okade valdigt kraftigt och borjade narma sig stormstyrka tankte vi om. Istallet samlades Johanna, Sofia, lilla Olov, Henrik och Mikael i mitt rum for att se film. Valet foll pa Notting Hill, eftersom Henrik aldrig sett den.

Idag blir det ocksa en lugn dag. Det regnar fortfarande, fast inte lika mycket som igar och i natt och jag tankte forsoka lasa pa lite om krisen i Mellanostern eftersom vi ska gora en rollspelsdebatt om det nasta vecka. Jag ska spela en ung muslim, som inte stodjer men har forstaelse for sjalvmordsbombningar. Det kommer inte att bli latt, for jag saknar verkligen den forstaelsen.

Och med tanke pa att det ar forsta advent idag sa tanker jag fira det genom att tanda mitt doftljus med frostlukt (vad det nu ar?!) och de ovriga julprydnaderna, lyssna pa julmusik och ata mina skumtomtar som Elins kille Henrik hade med sig fran Sverige. Pa nagot underligt vis har jag lyckats spara dem anda fran Londonresan fram tills nu.

Inga kommentarer: