måndag, mars 17, 2008

Förkylning

Förra veckan fick jag ont i halsen och sedan dess har det bara blivit värre. I morse var jag tvungen att ringa och sjukanmäla mig, fast jag egentligen inte ville. Men jag har feber, ont i huvudet, hostar och snorar hur mycket som helst och kan knappt prata, så jag tror inte att det hade varit möjligt att stå framför en klass och undervisa idag. Jag har lite tråkigt, men jag har i alla fall roat mig lite med att förändra lite i bloggen och har också påbörjat att göra en "riktig" hemsida (får se om det någonsin blir något av den).

Jag skulle också ha jobbat i helgen, men även då var jag tvungen att ringa och sjukanmäla mig. På lördagen gick jag en halvtimmes promenad med Myrrha, men jag blev helt slut av den lilla promenaden. Det blev därför mest att ligga framför TV:n, eftersom jag hade för ont i huvudet för att orka läsa.

På lördag kväll hade min pappa 60-årsfest så vi åkte dit, men åkte så fort vi hade ätit middag. Jag var väldigt trött och hade "hjärnan full av snor", så jag kände mig inte särskilt social. Men det var kul att träffa en del släktingar i alla fall eftersom jag så sällan träffar dem.

Igår blev det också mest att ligga och titta på TV. Vi hann med att se tre filmer under dagen. Men vi tog också bilden upp till gamla E4:an och gick en promenad med Myrrha. För att göra henne trött och aktiverad utan att jag behöver anstränga mig fick Jonas gå iväg och gömma sig ett par gånger så att hon fick söka efter honom. När vi gör så är det inget regelrätt sök, utan han går i förväg och när han kommer utom synhåll för mig och Myrrha viker han av in i skogen där han gömmer sig. Eftersom jag då inte vet var han är måste jag lita på att Myrrha kommer att hitta honom och hon måste också söka av ett ganska stort område utan att få någon träff.

Jag bryr mig heller inte om ifall hon söker eller spårar- huvudsaken är att hon löser uppgiften. Oftast gör hon det genom att använda sig av en kombination av spår och sök, men mest söker hon eftersom hon har det ganska naturligt. Tydligen är det ganska bra aktivering, för hon var väldigt trött sen på kvällen.

Vart tog husse vägen?

Sök!


Inga kommentarer: