torsdag, mars 13, 2008

Ännu en jobbig vecka

Den här veckan har varit rätt jobbig. I tisdags var min lärare från universitetet och tittade på när jag höll en lektion i engelska. Det gick förstås bra, men det är alltid lite nervöst att bli bedömd. När jag pratade med henne efteråt sa hon i alla fall att hon trodde att jag skulle bli en bra lärare och det känns ju skönt att höra.

I går hade jag bara en lektion på morgonen, vilket i vanliga fall inte är särskilt jobbigt. Men under tisdagseftermiddagen började jag få rejält ont i halsen och därefter blev det bara värre. Jag gick hem ganska tidigt på eftermiddagen igår för att vila upp mig för att orka med resten av veckan.

I går kväll var jag också på instruktörsträff. Det var bl a information om Studiefrämjandets nya regler och så bestämdes det vem som ska ha vilka kurser och med vem. Jag kommer att hålla en "ny" typ av kurs, Aktivitetspasset, och jag ser verkligen fram emot det. Där ingår att kursdeltagarna ska prova på olika aktiviteter, som uppletande, spår, bevakning, agility budföring och olika övningar som att apportera, gå fint och sitta/ligga i grupp.

Idag har jag fortfarande väldigt ont i halsen och det har inte varit lätt att hålla lektioner hela dagen. I morse lyckades jag också få med mig Myrrhas koppel när jag gick till jobbet. Jag brukar för det mesta inte sätta på henne kopplet innan jag går ut, utan sätter på det först vid dörren som leder ut (efter händelsen när Myrrhas koppel fastnade i hissdörren och hon höll på att strypas och hissen stannade). Inte förrän jag kom ner upptäckte jag att jag hade kopplet med mig, så jag fick helt enkelt stoppa ner det i väskan och ta det med.

Det värsta är kanske att det inte är första gången. I alla fall ett par gånger har kopplet fått följa med till Umeå Universitet. Och samtidigt har det hänt flera gånger på sistone att jag glömt kopplet när jag ska ut med henne. Förra veckan glömde jag det när jag skulle snabbrasta henne på lunchen. Jag orkade inte åka upp och hämta kopplet, men det var en aning nervöst att rasta hunden mitt i stan mitt på dagen.

Inga kommentarer: