onsdag, mars 05, 2008

Härliga dagar

De senaste dagarna har vädret varit alldeles underbart. Skolorna har ju sportlov så jag har ingen praktik. Dock har man ju inget sportlov på universitetet, så jag har haft en del jobbiga uppgifter att göra. Som tur är har jag dock inte behövt åka buss till Umeå utan har kunnat jobba med uppgifterna hemma.

Det har förstås inneburit att jag haft tid att vara ute med Myrrha i det vackra vädret. Igår gick vi en promenad på två timmar i skogen. Här är några bilder från gårdagens promenad:




I morse gick vi också en promenad, fast då gick vi strandpromenaden hela vägen runt. Myrrha var lite jobbig och började hoppa och försöka stjäla vantarna av mig, så jag antog att hon behövde lite aktivering. Jag hade ingen leksak med mig så därför körde vi en aktiveringsövning som jag ofta gjorde när hon hade opererat knät och inte fick vara lös. Med handen gör jag ett antal hål i plogkanten och i ett eller ett par av dessa hål stoppar jag godis. Sedan får Myrrha gå längs med raden av hål och försöka nosa sig till var godiset finns. Det är en väldigt enkel aktiveringsövning och Myrrha gillar den.

Här är några bilder från dagens promenad:




Inga kommentarer: