lördag, mars 22, 2008

Påskafton

Idag var det rätt fint väder på förmiddagen, så Jonas, jag och Myrrha åkte iväg till vattenfallet för att fota lite grann. Vattenformationerna var nog inte riktigt lika snygga som förra året, men jag fotade ändå en hel del. Det här är några av bilderna jag tog.





När vi kom tillbaka till stugan stod Harry och Bosse och tittade på en mus som kikade fram från ett litet hål. Den var totalt orädd och satt och putsade sig medan vi tittade på och fotograferade den. Sedan sprang den iväg till en buske och började äta fast vi stod alldeles bredvid. Jag har jättebra zoom på min kamera, men jag kunde gå så nära att jag egentligen inte hade behövt zooma alls. Efter lite efterforskningar på nätet kom vi fram till att musen nog var en skogssork (som i Norge kallas klatrmus=klättermus, som i Klas klättermus). Så här såg den ut.




Naturligtvis blev det också några bilder på Myrrha.


På eftermiddagen slappade jag mest framför brasan med datorn eller en bra bok. Sedan blev det påskmat och därefter spelade vi spel, som vanligt.

Inga kommentarer: