fredag, mars 21, 2008

Långfredag

I onsdags och torsdags jobbade jag, men egentligen borde jag nog ha varit hemma. Jag hade ingen feber eller ont i halsen, men jag kunde knappt prata och det var väldigt ansträngande att hålla lektion (som tur var hade jag ett par lektioner när eleverna bara skulle skriva prov eller se film). Hemma ville jag dock inte vara eftersom det finns risk för att man måste göra om de dagar man missar på praktiken om det är mer än 2 dagar och det har jag inte lust med.

Det var dessutom min sista vecka på praktiken, så jag ville ju inte missa de sista dagarna. Det kändes lite tråkigt att städa bort mina grejer från gudrummet (vårt arbetsrum kallas gudrummet eftersom det en gång i tiden varit andaktsrum). Jag trivs verkligen med att vara ute på praktik och jag trivs på Anderstorp. Men samtidigt har det varit väldigt mycket att göra under den här praktiken + att jag har uppgifter från skolan att göra, så det känns också lite skönt att jag snart ska börja skriva på mitt examensarbete. Det innebär nämligen att jag kommer att vara hemma mycket mer och bara behöver åka till Umeå ca 3-4 gånger under tiden jag skriver.

Idag åkte vi upp till stugan på förmiddagen och Myrrha, som inte fått annat än mycket korta promenader på hela veckan, var lycklig. Hon sprang, hoppade och skuttade när jag släppte ut henne ur bilen. Vi gick också en promenad, som inte blev så lång men vi var ute ganska länge i alla fall. Myrrha verkade i alla fall väldigt nöjd när hon la sig framför brasan och sov.

Vädret var inte idealiskt för fotografering- det var mulet och snöade- men jag hade i alla fall kameran med mig när vi var ute på promenad. Här är några av dagens bilder. Som vanligt blev det en del bilder på Myrrha och på is.




Inga kommentarer: