tisdag, februari 17, 2009

Sjätte i sjätte

Jag såg i Malin och Bellas blogg att jag blivit utmanad att gå in i den sjätte mappen med mina bilder och visa den sjätte bilden i den mappen. Meningen är också att man ska utmana sex personer att visa den sjätte bilden i den sjätte mappen, men jag kan inte komma på sex personer så jag utmanar mina träningskamrater Maria, Frida och Lena.

Bilden är tagen 2002 och föreställer ett litet träningsgäng som fikar efter att ha tränat sök. I mitten ligger Myrrha och bredvid henne, knappt synlig, ligger Tina. Catrin har lilla Wilma i knät och bredvid henne sitter en tjej som jag tror heter Marie. Bredvid henne sitter Ewelyn med Jenna och så är det Inger med sin pudel (som jag just nu absolut inte kommer ihåg namnet på).

Det är en bild som väcker roliga minnen. Vi hade kul när vi träffades då och då och tränade lite sök och fikade. Men det är också lite tråkigt att tänka på att varken Myrrha, Jenna eller Tina finns i livet längre :-(

Den här bilden är faktiskt publicerad i Norran en gång, i en bilaga om Vitbergets Dag. Någon dag framöver kommer klubben återigen få lite uppmärksamhet i tidningen. Igår hade jag nämligen besök av Norran på min valpkurs. Det är alltid kul när man kan få klubben att synas lite mer i tidningen, speciellt som jag sitter i PR/Info-kommittén och en av våra många uppgifter är att få klubben att synas.

Idag är det svinkallt ute, så jag och Lyle har tagit det lite lugnt. Istället för att gå en långpromenad har vi gått flera kortare promenader. Lyle har lättare för att få köldkramp än vad Myrrha hade, men han har förstås inget emot att vara ute ändå. Det är bara jag som tycker synd om honom när han går och haltar på grund av kylan. Vi har också tränat lite inomhus, men mest har han tagit det lugnt idag.

Lyle myser. Det var dock ingen bra idé att köpa en svart filt åt honom, för man ser honom knappt när han ligger i fåtöljen.

Inga kommentarer: