måndag, februari 09, 2009

Valpkurs

Idag var det riktigt fint väder. Det var i och för sig ca -15, men det var i alla fall soligt. Jag och Lyle gick en timmes promenad längs strandpromenaden. Det är dock tyvärr rätt tråkigt att gå där, eftersom man inte kan gå överallt på grund av att de inte har skottat eller att de har skottat stora snöhögar tvärs över gångvägen.

Eftersom det var fint väder hade jag förstås kameran med mig.
Så här mycket snö är det på strandpromenaden.

Tittut!

Uppe på snöhögen för att hämta bollen.

Snöbad.

Fångar snöklumpar.

I djupsnön.

Snönos.

Ikväll har jag haft första träffen på min valpkurs. Jag har hållit en hel del kurser, men det är faktiskt första gången jag håller en valpkurs. Det känns väldigt roligt, om inte annat för att hundarna är så otroligt söta. Det är också kul att det är en salig blandning av olika raser, från boerboel till borderterrier.

Lyle uppförde sig riktigt bra. Jag gick dit lite tidigare för att hinna träna lite med Lyle innan. Hans position i fria följet har blivit mycket bättre sedan jag började belöna bakom mig. Tack för det tipset, Maria! Sedan började kurshundarna komma och den första som kom var en fransk bulldogg. Lyle tyckte att den verkade riktigt kul och ville helst leka med den. Han låg också väldigt snällt och fint under min stol medan vi hade teori, men när han fick ligga uppbunden medan kursdeltagarna lekte med sina hundar blev det ett jäkla liv på honom. Dock var han snäll och lugn när de tränade kontakt. Han fick också hjälpa till att visa hur man kan göra kontaktövningar.

Efter kursen fick han leka lite med Jackpot och det gick väldigt vilt till. Jackpot har blivit lite större och lite tuffare sen sist de lekte med varandra. Vi promenerade hem tillsammans med Susanne och Jackpot och när jag släppte lös honom när vi kom på gården blev han helt galen och bara sprang och sprang, trots att Jackpot var kopplad och inte fick leka med honom. Men nu är han väldigt trött och ligger och sover.

Inga kommentarer: