måndag, februari 02, 2009

Skön morgonpromenad i skogen

Nu har jag precis varit ute på en lång morgonpromenad med Lyle. Eftersom jag börjar jobba klockan fyra så tyckte jag att det var lika bra att göra bort dagens långpromenad på morgonen. Vi gick upp till skogen och runt hela slingan som kallas Vinterpromenaden eller Skogspromenaden (det har stått Skogspromenaden på skyltarna, men i tidningen läste jag att den kallas Vinterpromenaden).

Det som är skönt med att vara ute på morgonen är att det inte är så många andra ute då. Vi var i stort sett ensamma i hela skogen, i alla fall tills vi var på väg hem då vi mötte några skidåkare och ett par andra hundägare. Lyle tyckte att det var kul med en skogspromenad och vi var ute i en och en halv timme.

Vi passade också på att träna lite grann. Eftersom jag bestämt mig för att vänta med att tävla tills i mars så vill jag finslipa momenten lite grann. Till exmepel så är jag inte helt nöjd med läggande under gång. Jag tycker inte att han lägger sig snabbt nog, vilket beror på att han lägger sig bakåt, inte rakt ner. Den tekniken är jättebra för fjärrdirigeringen, så därför vill jag inte lära om honom helt, utan bara få honom att lägga sig genom att kasta ner frambenen på ett kommando och lägga sig bakåt på ett annat. Jag bestämde mig för att utnyttja hans hoppande även för att få till snabbare lägganden och hittills ser det väldigt lovande ut.

Eftersom det var soligt även idag, vilket man ju inte är bortskämd med, tog jag kameran med mig ut på promenaden. Men även om det var soligt så var det mörkt i skogen så det blev inte så många bra bilder.

Stilig hund i solen

Spanar

Inga kommentarer: