söndag, maj 24, 2009

Efter sol kommer regn...

Igår var vädret väldigt skiftande- det var antingen strålande sol eller ösregn. Jag och mamma åkte in till stan på förmiddagen för att bl a handla blommor, men när vi kom tillbaka till Lappvattnet och skulle plantera dem regnade det. Dock klarnade det upp så att vi kunde plantera blommorna senare, men sedan kom det ännu mera regn.

Jag passade på att fota blommor medan solen sken, vissa innan regnet och vissa efter.
Röda penséer före regnet.

Röda penséer efter regnet.

Vit pensée

Vattendroppar på vit pensée.

Blå pensée.

Vinröd viva med vattendroppar.

Idag har vädret också skiftat lite grann och då jag är ganska förkyld har jag och Lyle inte gjort något särskilt idag, förutom lite lydnadsträning ute på gården. Det blev platsliggning, fritt följ och inkallning med ställande. På platsliggningen ligger har kvar, men det här med att ligga med hakan i backen funkar inte till 100%, speciellt inte när det flyger insekter runt honom. Fria följet funkar bra och inkallning med ställande kommer nog också att bli bra med tiden. Jag varierar med att använda externbelöning och att kasta boll som belöning och det verkar fungera bra.

Inga kommentarer: