tisdag, maj 12, 2009

Mera spårande

Idag hade jag tänkt lägga två spår till Lyle. På morgonen gick jag ut ett spår med hans matskål som slut. Det blev ca 300 m långt och fick ligga ca 1,5 timme. Nu verkar det som att han förstår vad sele och lina innebär, för han verkade väldigt motiverad när jag satte på honom den. Han sprang ut och hittade spåret utan problem och spårade sedan bra, om än i ett något högt tempo.

På eftermiddagen gick vi en promenad i skogen och min plan var att lägga ytterligare ett spår till honom. Jag började också gå ett spår, men när marken som såg torr och fin ut visade sig vara alldeles mjuk så att jag sjönk ner i lera tappade jag lusten. Istället höll vi oss till stigar och viltstigar och jag aktiverade honom med att leta boll och hoppa upp på stenar och stubbar.
Här tänkte jag börja mitt spår.

Så här såg mina skor ut efter ett par steg.

Lyle poserar på en stubbe.

Vacker hund.

Matar myggen.


Inga kommentarer: