lördag, maj 02, 2009

Första cykelturen

När jag steg upp i morse verkade det som att det skulle bli ännu varmare idag än igår, så jag bestämde mig för att cykla en sväng med Lyle innan det blev för varmt. Jag har ingen aning om någon har cyklat med Lyle förut, men jag har i alla fall inte gjort det. Det gick i alla fall väldigt bra. Han sprang på fel sida om cykeln ett par gånger och sprang in i hjulet några gånger, men det var inga större problem. Det är dock inte lätt att fota en springande hund samtidigt som man cyklar...


Jag cyklade inte särskilt långt eftersom han inte är så van vid den typen av motion (korta rusher efter bollar är ju mer hans stil) och jag ville inte att han skulle få träningsvärk. Jag började med att han fick trava vid cykeln och så stannade jag vid en översvämmad bäck där jag tänkte att han kunde få dricka lite grann...

Efter den lilla badpausen vände vi tillbaka igen och då hade han fått hur mycket energi som helst, så han drog mig på cykeln nästan hela vägen. Jag är riktigt imponerad över hur mycket han orkade. Han var inte heller särskilt trött när vi kom tillbaka utan lyckades övertala Frasse till att kasta lite boll med bollkastaren.

Annars har vi inte gjort särskilt mycket idag, förutom att vi varit ute på gården, kastat lite boll och gjort lite godissök. Lite träning blev det också. Bland annat körde jag rutan några gånger, vilket gick alldeles utmärkt. Både han och jag gillar verkligen det momentet. Men trots att han inte fått särskilt mycket aktivering idag är han väldigt trött och sover djupt just nu.

Inga kommentarer: