tisdag, maj 19, 2009

Skogspromenader

Igår var både jag och Lyle ganska trötta efter helgen, så det blev en ganska lugn dag. Vi gick en promenad i skogen alldeles bredvid huset och var ute i ca 1,5 timme, men vi gick inte hela tiden utan vi satt och hade det skönt i solen ett tag också. Vädret var väldigt fint så jag hade kameran med mig.
Busar lite med en pinne.

Lyle vill väldigt gärna leka med snörbollen.

Väntar på att jag ska kasta.

Kommer tillbaka med bollen.

Kampar.

Lite träning på att hoppa upp på stenar.

Han hoppade upp på en jättestor sten.

Snyggaste killen högst upp på stenen.

När vi kom tillbaka sprang han genast och hämtade en fotboll som han ville leka med.

Våren börjar komma även till Furuögrund.

Påsklilja.

På kvällen körde jag ett lydnadspass på gården. I fria följet håller jag på och nöter på positionen, speciellt i högersvängar. Vi tränade också lite platsliggning, men det var väldigt svårt för honom att ligga med huvudet i backen när myggen svärmade runt honom. Dock låg han kvar hela tiden. Apporteringen fungerar jättebra och rutan går också väldigt bra. Jag har börjat ställa honom i rutan och gå dit och belöna med kamp istället för att kasta boll, eftersom han då har så hög förväntan på bollen att han både hinner in och ut ur rutan innan jag fått fram bollen. Kampleken verkar funka bättre.

Idag har vi också gått en promenad i skogen. Vi var ute i drygt 2 timmar, men tyvärr glömde jag ta kameran med mig. Vädret har dock inte varit lika fint idag som det var igår. Jag aktiverade Lyle med lite godisletande och hoppa upp på stenar, med dirigering. Det kan vara bra om vi eventuellt ska köra agility i framtiden. Nu ska jag gå ut och köra ett litet lydnadspass för att trötta ut honom lite eftersom jag ska jobba i natt.

Inga kommentarer: