fredag, maj 29, 2009

Inte så mycket att skriva om

Jag har egentligen inget nytt att skriva om eftersom vi inte gjort så mycket de senaste dagarna. I och för sig var jag och Lyle på onsdagsträningen för första gången på hur länge som helst (i själva verket har jag bara missat 3 onsdagar, men det känns som evigheter sedan jag var där sist). Lyle var till en början lite uppstressad och skällde en del på andra hundar, förmodligen för att det var ett tag sedan vi var där sist. Det blåste riktigt ordentligt så jag började frysa, så det blev inte så mycket träning för oss. Men det var i alla fall trevligt att fika och fikat är ju egentligen det viktigaste med onsdagsträningarna.

Dessutom gick jag och Lyle en promenad med Inger och Bengtsson för att se hur Lyle och Bengan kommer överens, eftersom jag kanske ska vara dagmatte åt Bengan. Lyle har ju lite svårt för "konstiga" hundar och boxer-Bengan hör till dem enligt Lyle, så han började med att göra utfall och skälla. Men när vi gått en bit bestämde han sig för att det bästa nog var att strunta i Bengtsson och då gick det riktigt bra. Men vi ska nog träffas och promenera tillsammans några fler gånger och se hur det går innan vi bestämmer oss angående att vara dagmatte.

Efter onsdagsträningen tog vi bussen till Byske och sedan lånade jag Gerds cykel för att ta mig till Furuögrund. Det var inte det lättaste att cykla eftersom det blåste riktigt ordentligt vid det laget. Det blåste också friskt hela natten. Igår blåste det också ordentligt så jag hade inte lust att gå någon promenad med Lyle. Jag, Fia och Frans var på öppna förskolan på förmiddagen och på eftermiddagen låg jag på sängen och läste. Lyle verkade inte heller särskilt sugen på aktivitet, utan låg bredvid mig när jag läste.

Idag åkte jag in till stan för att gå på Frösunda och få veta mer om var jag ska jobba i sommar. Jag tror att det kommer att bli bra, även om det inte kommer att bli så väldigt mycket tid under sommaren (men det blir mer till hösten). Efter att vi varit i stan åkte vi ut till Långnäset och hälsade på Birgitta en liten stund. På eftermiddagen tränade jag lite lydnad med Lyle och så packade jag ihop mina saker och ställde på släpen så att allt är färdigt inför flytten i morgon.

Lyle har också fått ett par promenader idag. Jag gick en sväng för att söva Frans mitt på dagen och så gick vi en promenad ikväll för att Frans skulle somna innan vi gick över till Camilla för att spela spel (men det gjorde han inte). Idag har jag också för andra gången lyckats kasta boll tills Lyle gett upp. Jag kastade med bollkastaren och till slut hämtade han bollen men kom inte tillbaka med den, utan sprang istället till skuggan där han la sig och flåsade, helt slut.

Inga kommentarer: