lördag, maj 30, 2009

Ett hem!

Ja, nu har jag äntligen flyttat till ett riktigt hem efter att ha bott på tillfälliga ställen ett tag. Det känns väldigt skönt, även om det också är ganska jobbigt. Idag var det ju också väldigt varmt. Först körde vi dit alla grejer som jag hade hos syrran i Furuögrund och sedan åkte vi till Lappvattnet för att hämta mina möbler. I alla fall en del av dem, för allt kommer inte att rymmas. I Lappvattnet blev det också grillat, men en mycket god sallad som Ove hade gjort genom att av misstag använda citronolja istället för vanlig olja i dressingen.

Det var väldigt skönt att sitta i solen och äta grillat och morsdagstårta, så vi stannade lite längre än tänkt i Lappvattnet (Slappvattnet, som Hugo kallar det, är en benämning som passade väldigt bra idag). Men sedan åkte vi till Anderstorp och lastade av möblerna. Dock har jag än inte bestämt exakt hur jag ska möblera så just nu står allt i en enda röra. Det enda jag hade bestämt var att jag ville ha köpmansdisken i hallen, men jag var inte säker på att den skulle rymmas. Det gjorde den och då blev jag nöjd.

Vid sjutiden tog jag en paus i flyttandet och åkte upp på klubben för att träna med Lena och Aija. Lyle var väldigt tänd på att träna och det mesta gick riktigt bra. Vi började med en platsliggning på 6 minuter. Lyle låg hela tiden trots att han irriterades av flygfäna. Han var väldigt irriterad på dem hela träningspasset och hade ibland svårt att koncentrera sig på träningen på grund av det. Men det gick ändå väldigt bra. Efter lydnadsträningen körde jag också några agilityhinder och det tyckte han var kul.

När vi kom hem efter träningen gick han raka vägen till Kungliga kudden, som låg på Biabädden, och la sig . Jag har packat upp lite, badat (jag har verkligen saknat ett badkar!) och fixat så att jag har Internet medan Lyle har sovit hårt. Jag blev lite orolig för honom ett tag eftersom han sov så hårt och andades så fort, men det verkar inte vara något fel på honom. Vi har precis varit på en kvällspromenad och han var precis lika pigg som vanligt. Dock haltade han lite på ett framben, men det bekymrade honom inte så mycket. Nu sover han igen, men andas i alla fall inte fort. Det kanske bara var för att han var ovan vid värmen som varit idag. Jag hoppas i alla fall det.

Inga kommentarer: