söndag, juni 06, 2010

EFIT och junitävlingen

Idag är det EFIT och för en gångs skull jobbar jag inte. Att jag inte jobbar betyder dock inte att jag bara har tagit det lugnt och slappat för vi har haft tävlingar hela helgen. Igår var jag på klubben vid halv sju för att vara skytt på rapporten och vara tävlingsledare på uppletandet. Att vara skytt var riktigt trevligt (bortsett från knotten.

Jag var rätt trött när jag kom hem igår eftermiddag, men det var bara att duscha och göra sig i ordning för att gå ut och äta med onsdagsgruppen. Vi åt på Vegas och vi hade riktigt trevligt. Efter vi hade ätit gick jag och Susanne och tog en öl på Coasters. Vi hade nämligen kommit fram till samma sak när vi satt i skogen på rapporten- vi måste ut och ragga för att få tag på en rapportmottagare :-D Vi hade dock inga större framgångar, speciellt som vi inte orkade vara ute längre än till klockan elva.

Idag har jag förstås också varit på klubben och så här var min dag:

6.10 Har just stigit upp, gett hundarna mat och klätt mig och ska nu borsta tänderna för att vara klar tills jag blir hämtad 6.20 för att åka upp till klubben.

7.40 Har kokat kaffe, packat fika till funtionärerna på söket och varit tävlingsledare på platsliggningarna. Därefter blir det lite dötid medan de tävlande är ute i skogen på spåret och söket så jag och Susanne passar på att rasta Chansa och Jackpot.

8.40 Nu är det Lyles tur att bli rastad. Jag kastar lite boll med honom på fotbollsplanen medan jag mäter upp budföringssträckan.

9.30 Dricker te och äter smörgås och Basse är väldigt sugen på att få smaka.

10.45 Har varit mottagare på budföringen och det är dags att börja med lydnaden. Här värmer Lena och Aija upp och det gjorde de bra, för de blev uppflyttade till högre klass.

11.45 Lunch. Jag hämtar Chansa för att rasta henne och låta henne vara med i klubbstugan. Tyvärr var maten nästan slut när vi äntligen var klara med lydnaden, så jag fick inte så mycket mat.

12.40 Är tävlingsledare på uppletandet; här har en hund hittat ett föremål. (Uppenbarligen kunde jag inte själv fota under tiden jag var TL, så det är Gunilla som har tagit bilden.)

13.20 Jag tar emot uppletandeföremålen från sista ekipaget (även denna bild är tagen av Gunilla).

14.20 Junitävlingen är över för den här gången. Eftersom jag var hungrig p g a att jag knappt fick någon lunch äter jag en toast och Chansa försöker övertyga mig om att hon också måste få äta.

15.30 Passar på att träna när jag ändå är på klubben. Med Lyle tränade jag fritt följ, inkallning med ställande och läggande och fjärrdirigering och så fick han hoppa lite och klättra på stegen bara för att han tycker att det är kul.

16.40 Har just kommit hem och kollar vad som finns i kylskåpet och kommer fram till att jag inte orkar göra någon mat just nu.

17.30 Sitter och slöar i soffan, Lyle slappar i fåtöljen och Chansa sover på golvet.

18.30 Har gett hundarna mat och har också kommit mig för att göra mat till mig själv och till det dricker jag bubbelvattten, eftersom jag nog inte druckit tillräckligt med vatten under dagen.

19.30 Spolar upp vatten till ett varmt bad.

20.30 Lyset i hallen och i Adams rum funkar inte, så jag byter en propp.

21.30 Flyttar bilder från kameran till datorn.

22.30 Tittar på ett avsnitt av Privileged och äter godiset jag köpte i fredags, men som jag inte har hunnit äta av förrän nu.

23.30 Myser med monstermallen (=tränar hantering och avslappning) och upptäcker att även hon har ett hål i huvudet efter en hörntand. Sedan säger vi godnatt efter en lång och tröttande dag/helg.

Inga kommentarer: