torsdag, juni 24, 2010

Glad midsommar!


Det blev en ganska intensiv dag igår. Jag hade tänkt att sova länge eftersom jag skulle jobba på natten, men jag vaknade redan vid nio. Solen lyste och det kändes inte speciellt kul att sova bort en förmiddag så jag steg upp och gick en promenad med hundarna. På eftermiddagen hade vi personalmöte + middag så efter lunch cyklade jag iväg till Morö Backe. Meningen med mötet var att ordinare personal skulle få träffa sommarvikarierna och det var väldigt trevligt och maten var god. Det var också kul att upptäcka att en av sommarvikarierna är en av mina elever från Medlefors.

Efter personlträffen cyklade jag hem, bytte kläder och begav mig till klubben, där vi hade sista deltävlingen i lydnadscupen. Dagens vinnare blev Hanna och Bonnie i lydnadsklass I och Jeanette och Biegga i lydnadsklass II. Men vinnare för hela lydnadscupen när de två bästa resultaten när de räknades ihop blev Lotta och Cóhki. Grattis till alla vinnare!

Efter lydnadscupen hann jag träna lite grann med Lyle och rasta hundarna lite grann innan det var dags att bege sig till jobbet. När jag sedan slutade halv åtta i morse gick jag direkt en långpromenad med hundarna. Jag hade tänkt gå ca en timme, men det var så härligt ute i skogen att jag var ute i två och en halv timme istället.

Jag skulle försöka ta en fin midsommarbild på hundarna bland alla blommor, men det visade sig vara lättare sagt än gjort. Chansa satt så snällt och fint bland smörblommor, hundkex och maskrosor, men Lyle helt enkelt vägrade. Han hatar nämligen surrande insekter som getingar och humlor och sådana var det gott om. Han är t o m mer rädd för dem än för skott för han tar emot godis när det smäller, men när det finns surrande insekter i närheten blir han så stressad och panikslagen att han inte ens tar emot godis. Och inte blev det bättre av att han blev getingstucken på mammas 60-årsfest.

Det blev dock en del andra bilder:
Chansa och Lyle när jag just släppt dem lösa.

Chansa går fint bredvid mig på gångvägen.

Lyle poserar på en stor sten.

Chansa kan också posera.

Chansa hittade ett smaskigt (=äckligt) djurskelett, som jag bytte till mig mot en Frolic (mycket skönt att ha en hund utan resursförsvar måste jag säga, även om jag tror att det är lite orastypiskt).
Lyle med lång tunga.

Chansa fick posera alldeles själv bland blommorna.

Lyle jagar en surrande insekt (som kan ses som en svart prick på bilden).

Men insekter är inte det enda han jagar.

Snyggaste Lyle.

Två ganska trötta hundar på vägen hem.

När vi kom hem efter promenaden la de sig och sov, men efter en stund gick Chansa in i köket. Efter en stund skällde hon till, men det lät inte alls som att hon skällde för att hon hörde nåt utanför utan mer som när hon skäller på Lyle för att han har snott hennes tuggben. En gång skällde hon sådär när jag hade lagt en macka på köksbänken och gått därifrån, så jag misstänkte att det kanske fanns någon mat hon ville komma åt så jag skyndade mig in i köket för att stoppa henne från att ta för sig själv. När jag kom dit stod och stirrade ner i den tomma vattenskålen och ville ha vatten :-)
Idag har jag också hunnit med att städa lite grann samt gå på stan och handla bl a ett par shorts och vin inför helgen. Dessutom har jag packat allt (utom tävlingsboken, kom jag på just nu) jag behöver ha med mig. Eftersom jag jobbar i natt måste vi åka direkt jag slutar, så allt måste vara klart att bara slänga in i bilen i morgon bitti.

Inga kommentarer: