fredag, juni 04, 2010

Tävling

I helgen har vi tävlingar på klubben, så nu ikväll har jag tävlat lydnadsklass III med Lyle. Resultatet var inte mycket att skryta med då han inte gjorde mycket rätt. Men jag är inte rakt igenom missnöjd, för jag tyckte att han hade fin kontakt på fria följet. I alla fall tills han fick vittring på nåt godis som låg på marken. Efter det hade han svårt att släppa tanken på det där godiset och på t ex rutan och vittringen letade han godis. Det är något som vi behöver träna mer på, förutom att han behöver lära sig momenten mer ordentligt.

Före tävlingen gick jag och Susanne till fotbollsplanen och släppte unghundarna så att de fick leka med varann och bli av med lite energi.
Unghundar i full fart.

Båda två kan springa fort...

...men Chansa är inte så bra på att stanna.

Hundarna efter att ha lekt i ett dike med röd lera.

Fotosession

Ännu mera poserande.

Jackpot ser ut att vara väldigt nöjd med sig själv.

Kamp om en pinne., för det blir en lång dag på klubben i morgon också.

Nu har jag två trötta hundar och för mig är det också dags för sängen, för det blir en lång dag på klubben i morgon också.

Inga kommentarer: