fredag, juni 18, 2010

Examen

Idag har jag varit i kyrkan. Det är inte ofta, men idag åkte jag helt frivilligt till Byske kyrka för att vara med på Hugos examen. Examen är ju en av de roligaste högtiderna i kyrkan och det är rätt kul att se barnen sjunga sina sånger. Trots att jag är ateist så tycker jag att kyrkor är väldigt vackra byggnader och eftersom jag hade kameran med så tog jag en del bilder inne i kyrkan.

Hugos klass sjunger.

Taket

Ett av fönstren.

Altarmålningen med motiv ur Bergspredikan.

Runt de åttakantiga väggarna är olika bibelspråk målade.

Orgeln (som jag vill minnas är/var unik på något sätt, fast jag minns inte på vilket sätt).

Predikstolen med en fönstermålning i bakgrunden.

Ros.

Byske kyrka

Efter kyrkan gick vi och åt lunch. Sedan åkte vi ner till campingen för att spela en runda minigolf, men de hade inte öppnat för säsongen. Istället fick Hugo och Frans varsin glass och så fick de leka lite på hoppkudden och i skeppet. Det regnade lite grann, men jag fotade en del i alla fall.

Byske havsbad

Maskros

Nordiska flaggor

Jag tror att detta är någon sorts dahlia.

Hundarna fick vara hemma medan jag var i Byske, men nu i kväll har jag varit domare på en lapphundsträff och då fick de följa med. Mest fick de sitta i bilen förstås, men vi kom dit lite tidigt så Chansa fick vara med ett tag och titta på agilitytävlingen. Det är väldigt bra träning för henne att få sitta still och titta på, speciellt som hon har väldigt lätt för att stressa upp sig när det är stökigt runt omkring.

Efter att ha dömt lydnaden (som Jeanette och Biegga vann- grattis till dem!) tog jag ut Lyle och tränade lite med honom. Det var rätt mycket störning, eftersom de ställt upp en grill i ena hörnet av lydnadsplanen och börjat grilla korv. Lyle är ett matvrak och han blev rätt distraherad av matlukten, men det var också väldigt nyttigt att få chansen att träna på det. Sist vi tävlade var det ju problem med att han fick vittring på en fjärdedels Frolic under fria följet. Det blev dock inget långt träningspass eftersom det började regna ganska ordentligt.

Nu är båda mina hundar jättetrötta; Lyle ligger som en boll i soffhörnet och Chansa ligger på en filt nedanför soffan. Och snart ska jag också gå och lägga mig eftersom jag jobbar i morgon.

Inga kommentarer: