fredag, oktober 29, 2010

Blommor

Jag är fortfarande sjuk, så det händer inte mycket hos oss just nu. Hundarna får korta rastningar och lite träning inomhus. Idag har jag och mamma varit och handlat och eftersom de hade billiga snittblommor köpte jag en bukett för att passa på att öva lite med kameran nu när jag inte har så mycket annat att göra. Jag har tagit en massa bilder och några blev faktiskt riktigt bra.

Några alstromeria från mammas bukett.

Gerbera.

Två gerberor (heter det så i plural?)

Ros

Jag fick också idén att fota en av hundarna med en ros i munnen. Valet föll ganska naturligt på retrieverblandningen eftersom mallemonstret inte ens kan ta en metallapport i munnen utan att tugga. Det visade sig dock lättare sagt än gjort, för Lyle var inte alls samarbetsvillig. Först bröt han av den och vid senare försök demolerade han den totalt. Själva blomman var dock relativt välbehållen så den har jag lagt undan för kommande fotoexperiment.

Lyle med rosen innan han förstörde den.

Inga kommentarer: