söndag, oktober 31, 2010

EFIT

Idag är det Ett Foto I Timmen och eftersom jag för en gångs skull är ledig när det är EFIT så bestämde jag mig för att vara med, men eftersom jag är sjuk blev det en väldigt tråkig och händelselös dag.

9.00 (fast jag trodde att den var 10.00): Morgonrastning av hundarna.

10.00 Spelar Jewel Quest 4

11.00 Dags för lite nässpray.

12.00 Lunchdags

13.00 Svarar på mail.

14.00 Ropar in Chansa som suttit ute en stund.

15.00 Har klippt håret på en framtass; nu återstår att klippa håret på tre tassar och sedan klippa klorna. Låter lätt, men det är det inte med en hund som är så sjåpig och rädd om tassarna som Lyle är.

16.00 På väg ut på en cykeltur med Chansa och tog vägen förbi Krysset för att köpa middag. Hennes andra cykeltur gick väldigt bra; hon kampade inte med kopplet en enda gång och
mestadels sprang hon vid sidan utan att dra eller hoppa.

17.00 Nu är det Chansas tur att få klorna klippta, vilket tog några minuter jämfört med drygt en halvtimme med Lyle (fast då behöver hon förstås inte klippa något hår i tassarna).

18.00 Övar lite på att använda kameran genom att fota blommorna jag köpte i fredags.

19.00 Spelar Fate. Man måste ju bara älska ett spel där man får ha en hund!

20.00 Tar en varm och skön dusch.

21.00 Tittar på senaste avsnittet av The Event, men Lyle är ganska ointresserad och sover gott i sitt hörn.

22.00 Tänder ljus och fortsätter att se på TV.

23.00 Kvällsraster hundarna var för sig. Att fota Lyle i mörkret funkar inte så bra, så därför får den sista bilden idag bli på Chansa.

Inga kommentarer: