söndag, oktober 10, 2010

IKEA

Idag har jag, mamma, syrran och Adam varit på IKEA. Vi bestämde att vi skulle åka dit i fredags så det var rätt kort tid att fixa fram hundvakter till hundarna. Ett tag såg det ut som att vi inte skulle kunna åka, men till slut fick jag i alla fall tag på hundvakter, även om det innebar att Chansa också fick vara ensam hemma ganska många timmar.

Jag steg upp vid femtiden i morse för att först gå en kort promenad med Lyle och då passade jag också på att lägga ett spår till Chansa. Sedan gick jag en längre promenad med Chansa och så spårade vi förstås. Spåret var ca 200 m långt på gräsmatta. Det blåste riktigt ordentligt så jag trodde att hon skulle få lite problem, men lilla damen spårade hur bra som helst.

Det blev en lång dag i Haparanda. IKEA tar ju sin lilla tid och ganska dyrt blev det också. Kanske mest för att jag handlade saker som jag egentligen inte behöver. Men det blev också en del grejer som jag hade bestämt att jag skulle köpa t ex en tavellist + tavelramar till köket och ett TV-bord till sovrummet. Till hundarna köpte jag några små mjukisdjur som ska bli uppletandeföremål + en mjukisråtta till Chansa (den saknar redan ett ben och en del fluff). Adam ville också absolut åka till Finland, så det blev en runda på ett shoppingcenter på andra sidan gränsen.

Chansa har enligt hundvakten skött sig utmärkt under den tid hon varit ensam hemma. Lyle var hos Jonas och har bl a varit ute och sprungit efter discen (frisbeen) samt varit på styrelsemöte (där han hejdlöst tiggde bullar, enligt en säker källa). Lyle har nog haft en bra dag, vilket den här bilden tyder på:
Lycklig Lyle på disc golf-banan Foto: Jonas Rudholm

Inga kommentarer: