fredag, oktober 08, 2010

Veckan som gått

I veckan har det inte blivit mycket bloggande, vilket beror dels på att jag varit för lat och dels på att vi inte har gjort något speciellt. Chansa fick vila i början av veckan eftersom hon gjort sig illa i tassen och Lyle har jag cyklat en del med. I onsdags cyklade jag en ganska lång tur med honom eftersom han inte fick följa med på onsdagsträningen. Chansa fick dock följa med och jag hann träna lite med henne innan det var dags för andra deltävlingen i lydnadscupen.

Idag cyklade jag till skogen och gick en promenad med Lyle. Jag tror att han uppskattade att få gå en promenad utan den lilla Tyrannen. Här är några bilder från dagens cykeltur/promenad:

Det är vackert i skogen på hösten.


Härliga höst.

Härligt att springa i full fart utan att bli jagad av en malle!

Lyle har hittat bollen.

Full fart!

Lilla lakritstrollet Lyle.

I kväll har jag och Chansa promenerat upp till klubben för att klickerträna med Gittan och Ulle. Jag tränade lite ingångar, sitta och ligga kvar och hopp med Chansa. Jag visade också lite kamplek med Chansa och Ulle filmade. Filmen blev ganska lång, så jag har klippt en hel del och därför blev den kanske lite upphackad. Bland annat klippte jag bort när hon råkade få mitt finger mellan tänderna och kampleksaken, vilket gjorde hemskt ont. Dock blev det bara ett pyttelitet sår som inte ens blödde, vilket förmodligen beror på att hon tar ett rejält grepp och håller fast, utan att tugga om. Här är filmen på när jag kampar med Chansa.

Inga kommentarer: