söndag, december 26, 2010

Jobb

Idag har jag jobbat hela dagen. Jag sov länge på morgonen, snabbrastade hundarna, drack en kopp te och tog sedan en promenad med hundarna in till stan och tog bussen till jobbet. Sedan tog vi bussen hem igen 22.00, när jag slutade. Hundarna har varit jätteduktiga på jobbet. De har legat bakom kompostgaller och sovit eller tuggat på tuggben mest hela tiden. Det är verkligen jättebra att ha möjlighet att ta dem med på jobbet vid behov.

Det går också riktigt bra att åka buss med dem. Det enda problemet är väl att de tar upp ganska stor plats. På vägen till jobbet var det en sur busschaufför som nog inte gillade hundar något vidare, men på hemvägen var det en trevlig chaufför som bara tog betalt för mig och en hund. Nu har jag också för andra gången fått frågan "Är du vuxen?" av en busschaufför (och det var inte samma chaufför heller). Ser jag verkligen så barnslig ut?

Nu kommer det kanske inte att bli några bilder i bloggen på ett tag. På något vis har jag tappat bort sladden för att föra över bilder från kameran till datorn. Jag ska försöka ta mig till en elektronikaffär så snart som möjligt för att köpa en sådan + en ny fjärrkontroll (och kanske också en ny kompaktkamera eftersom min har slutat fungera), men i veckan jobbar jag ganska mycket så vi får se när jag hinner med det.

Inga kommentarer: