söndag, december 05, 2010

Julbord och EFIT

Igår var det ingen speciellt rolig dag för hundarna. Jag jobbade, men eftersom jag inte började förrän klockan 10 gick vi en promenad på drygt en timme innan jobbet. Sedan jobbade jag till klockan 17, skyndade mig hem och rastade hundarna snabbt för att sedan göra mig klar till funktionärsfesten, som började klockan 18.

Det var inte så många på funktionärsfesten, bl a var det bortfall p g a sjukdom och tidsbrist. Men vi som var där hade i alla fall trevligt och maten var supergod. Efter festen fick jag och Susanne skjuts till stan där vi gick på Old Williams och tog en öl. Där träffade vi Jenny Blomkvist och var på väg att följa med henne och hennes jobbarkompisar till Mollys, men sedan ångrade vi oss och åkte hem istället.

Hundarna var i och för sig inte ensamma hela tiden jag var borta, eftersom Adam var hemma åtminstone en del av dagen, men nog hade jag lite dåligt samvete ändå. Dock verkar inte hundarna bry sig så mycket och jag är jätteglad att det faktiskt går så bra att lämna dem.

Idag är det Ett Foto I Timmen igen och eftersom jag ändå bytt till mig en ledig dag bestämde jag mig för att vara med. Dock blev det inte ett foto i timmen hela dagen, men så här har i alla fall min lediga söndag varit.

9.20 Blev väckt av en väldigt kissnödig Lyle vid 9.00 och efter rastning av båda hundarna får de mat. Här är en väldigt ovanlig syn, nämligen Chansa som dreglar för att hon är sugen på mat.

11.20 Efter att ha rastat och matat hundarna gick jag och la mig igen en stund (det blev lite sent igår). Sedan jag stigit upp åt jag frukost bestående av mackor med julskinka, te och ett glas cola medan jag löste korsord.

12.20 Tränar metallapportering med ett hårspänne. Här kampar vi med hårspännet som belöning för att hon håller utan att tugga.

13.20 Promenad i -20 med hundarna. Lyle tycker att det är kul att hoppa i snön trots kylan och trots att det fastnar massor med snö i hans tassar.

14.20 Fortfarande ute på promenad. Chansa gillar också snö.

15.10 Lyssnar lite på iTunes (julmusik förstås) medan jag väntar på att Susanne ska hämta mig.

Missade att fota medan jag var på budgetmöte och arbetsmiddag. Arbetsmiddagen bestod av julbord på Medlefors, vilket förstås var fantastiskt gott. Jag gick i alla fall därifrån proppmätt.

19.20 Hemma från julbordet och är på väg ut för att rasta hundarna.

20.20 Sitter i soffan och slappar; mycket mer orkar man inte efter att ha ätit stans godaste julbord.

21.20 Spelar Jewel Quest 4

22.20 Läser.

23.20 Hundarna myser lite med varandra.

Inga kommentarer: