tisdag, maj 16, 2006

Morgonpromenad

Idag hade jag bara lektioner på eftermiddagen så jag och Myrrha gick en promenad på morgonen. Vi promenerade ca 1,5 timme längs strandpromenaden innan jag tog bussen klockan tio. Jag var förvånad över att det var så mycket folk ute så tidigt på morgonen. Det var visserligen soligt, men bara tre grader varmt. Jag hade därför väntat mig att vara mer eller mindre ensam ute, men det var folk som promenerade, joggade eller cyklade. Dock var jag den enda hundägaren; inte en enda annan hund mötte vi på hela promenaden!

Myrrha lekte lite i älvskanten med småpinnar:

Vi lekte också med bollen, samtidigt som jag tränade på att hon ska stanna kvar när jag kastar. Hon har blivit lite dålig på det på sistone. Men idag var hon snäll och lydig.


På hemvägen gick vi förbi på Nordanå och Myrrha fick posera lite på en gammal kvarnsten (tror jag att det är i alla fall). Hon plaskade också lite i en liten bäck mellan två fågeldammar. Det var dock inga fåglar där än; de fanns bara i den inhägnade dammen.

Inga kommentarer: