söndag, maj 28, 2006

Stressig dag

I dag har jag stressat så gott som hela dagen. Jag steg upp, gick ut med hundarna och gick till jobbet. Sedan kom jag hem från jobbet vid halv ett. Då kastade jag i mig lunch, varm nyponsoppa, samtidigt som jag började packa de grejer jag ska ha med mig till Lappvattnet. Därefter var det bara att ta hundarna och promenera iväg till klubben för att hålla kurs. Stina var redan där och hade börjat kursen, men hon skulle börja jobba lite senare så då fick jag ta över.

Jag använde både Myrrha och Bita för att demonstera olika sätt att belöna hundar. Sedan band jag upp dem medan jag höll kurs. Mitt i alltihop fick jag se att Bita var lös. Hon brydde sig dock inte om de andra hundarna, utan kom direkt när jag kallade in henne. Hon hade bitit av kopplet. Mitt bästa koppel, mitt favoritkoppel. Jag är inte bara lite irriterad på mig själv för att jag bytte koppel. Det är egentligen Myrrhas koppel; Bita har ett annat som jag inte är lika rädd om. Men gjort är gjort...

Nu ska jag strax iväg och jobba igen till klockan tio ikväll. Därefter åker jag direkt till Lappvattnet där jag ska bo i några dagar tillsammans med Adam. Mamma är utomlands och eftersom hon inte vill att Adam ska missa så mycket av skolan måste jag bo där med honom. Fast jag har inget emot det. Att ha skogen bakom huset är inte helt fel. Då ska jag nog få tillfälle att både spåra och träna uppletande med hundarna. Nackdelen är att det inte finns något Internet, så bloggen kommer inte att uppdateras på några dagar.

Inga kommentarer: