onsdag, maj 03, 2006

Onsdagsträning

Idag har jag varit i skolan nästan hela dagen. Jag började en ny kurs idag och hade förhoppningar om att den skulle vara bättre organiserad än den förra kursen. Det är den i och för sig också, men ändå blev det en massa tjafs med gruppindelningen. Jag är fortfarande inte helt säker på vilka dagar jag ska gå i skolan.

Ikväll var det som vanligt träning på bilprovningen. Myrrha var helt underbar att träna med idag. På platsliggningen blev det en liten kommunikationsmiss eftersom jag gav henne en godis för att hon lade sig. Hon var så upptagen med att tugga att hon inte hörde att jag sa att hon skulle stanna så när jag gick reste hon sig upp. Men när jag väl lagt henne och hon förstått att hon skulle stanna var det inga problem. Fria följet gick otroligt bra och fjärren funkade också bra. Apporteringen gick dock inte särskilt bra. Hon hade väldigt dåligt tempo in, men å andra sidan hade hon ett bättre gripande än hon brukar ha. Jag antar att det bristande tempot kan bero på att hon var lite trött.

Jag promenerade till träningen och efter träningen promenerade jag hem igen, fast då fick vi också sällskap av Jenny och Nixon. Myrrha är rätt tjurig just nu och lyssnar inte särskilt bra på inkallning. Hon var in på en gård och snodde en trasig tennisboll och sedan hittade hon en påse med nåt ätbart i. Och inte kom hon när jag ropade- istället tuggade hon bara fortare. Jag vet inte vad det var hon åt, men jag har bestämt mig för att det var hundmat. Det var i alla fall brunt och torrt och såg ut som uppblött hundmat som hade torkat. Om det inte var hundmat så vill jag inte veta vad det var.

Inga kommentarer: