torsdag, maj 18, 2006

Ont i tassen

Idag hade jag bara lektion på eftermiddagen så jag behövde inte ta bussen förrän klockan tio. Jag steg ändå upp relativt tidigt för att hinna gå en promenad med Myrrha innan jag åkte. Vi gick strandpromenaden och idag var vi relativt ensamma. Myrrha var dock inte riktigt pigg. Hon gick långsamt och det snabbaste hon rörde sig under hela promenaden var rask trav. Rörelserna var inte heller bra, fast hon haltade inte heller riktigt.

Det är möjligt att det har något att göra med att jag gjorde henne illa i ett framben när vi låg och gosade på golvet igår kväll. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men på nåt vis lyckdes jag vrida hennes högra framben/framtass på något olyckligt sätt. Hon skrek i alla fall ganska mycket och gick sedan in i köket där hon la sig för att tjura resten av kvällen. Så jag antar att det är mitt fel att hon har ont.

Det blev därför bara en kort promenad på morgonen. Det gjorde att jag fick tid att äta frukost, vilket har krånglat till mitt ätande resten av dagen. När jag skulle äta lunch på skolan var jag ju inte alls hungrig, men jag var ju tvungen att äta ändå så när det var dags för middag var jag inte heller hungrig. Middag har jag fortfarande inte ätit fast klockan är halv tio. Dock börjar jag bli lite hungrig nu, men nu är det ju lite försent att äta middag...

Jag hade kameran med mig ut i morse och jag tog väl ett tiotal bilder, men Myrrha såg helt knäpp ut på alla utom ett:

Inga kommentarer: