fredag, juli 14, 2006

Bitas första trick

Nu har Bita lärt sig sitt första trick. Det tog lite tid; bra mycket längre tid än vad det tog med Myrrha eller med någon av mina andra hundar. Men till slut fattade hon i alla fall, så nu kan hon vacker tass. Inte världens mest avancerade trick, men det har i alla fall gjort att hon har blivit lite mer aktiv och provar lite olika beteenden för att få sin belöning.


Jag jobbar idag och på mina lediga timmar gick jag en promenad längs strandpromenaden. Bita uppförde sig väldigt bra och skällde nästan inte alls på andra hundar. Det var bara när vi på hemvägen mötte Maria R med Tikka, Fauni och Hiljaa och Maria N med Ultra och Garbo som Bita inte kunde hålla tyst utan bara var tvungen att skälla ut dem. Antagligen för att de var så många.

Jag promenerade hemåt med Maria och Maria och vi väckte nog en viss uppmärksamhet. Ett äldre par undrade om vi var ett hunddagis :-) Det kan man förstå, för det är nog inte varje dag man ser tre personer med sammanlagt sju hundar på promenad tillsammans. Det var bra träning för Bita att gå på promenad med andra hundar utan att busa eller vrålskälla. Hon tyckte dock att Garbo, Maria N:s dvärgpinscher verkade vara en kul liten sak och skulle inte haft något emot att leka med henne.

Inga kommentarer: