måndag, juli 03, 2006

Varmt!

Jag vet att man inte ska klaga på vädret när det är varmt och soligt, men det är faktiskt nästan för varmt. I helgen har det varit ca 30 grader varmt varenda dag. Fast det var skönt att det var relativt varmt när jag och Adam gick på stadsfesten på fredagkvällen. Vi käkade middag på stan. Jag fick äntligen chansen att prova på thaibuffén som jag längtat efter. Och sedan lyssnade vi på Lena Philipsson, vilket jag gärna hade hoppat över, och Bodies Without Organs, som jag tyckte var riktigt bra.

Värmen innebär att hundarna inte har fått göra så mycket. I och för sig gick jag en stund på stadsfesten på lördagen. Jag och Adam gick och lyssnade på Electric Banana Band. Med båda hundarna, vilket inte är någon bra idé när varenda människa i stan som äger en barnvagn också är ute. Men de uppförde sig relativt bra i alla fall.

På söndagen hade vi vilodag. Jag låg på taket och solade ett tag under dagen och på kvällen grillade vi kycklingfiléer ute på balkongen. Idag jobbar jag, men under mina lediga timmar har jag promenerat en timme med hundarna. Jag gick längs strandpromenaden så att de skulle ha tillgång till vatten.

Jag trodde inte att det var möjligt, men badkrukan Myrrha framstår helt plötsligt som värsta vattendjuret i jämförelse med Bita. Jag försöker kasta ut pinnar så att Bita ska få hämta dem, men hon står bara på strandkanten och krafsar med framtassen i vattnet. Och så får jag skicka ut Myrrha för att hämta pinnarna istället. Men jag tror ändå att Bita med tiden kan lära sig att gilla vatten, men för det krävs det nog att jag också badar, precis som jag gjorde i Lycksele på sommarlägret.

Inga kommentarer: