tisdag, april 03, 2007

Freestyleträning

Igår slutade jag tidigt och då gick vi en lång promenad i skogen. Det var skönt med en långpromenad (vi har varit lite slöa i helgen och knappt promenerat nåt alls), men det var alldeles för isigt i skogen för att det skulle vara helt perfekt. Fast det bekymrade inte Myrrha särskilt mycket- det är bara jag som är rädd att ramla och slå ihjäl mig. Myrrha gjorde sig faktiskt illa- hon sprang förbi mig i hög fart och skrek till helt plötsligt- men jag tror inte att det var särskilt allvarligt. Hon verkade i alla fall inte ha ont någonstans under resten av promenaden eller under kvällen.

Idag hade jag en lång dag på Medlefors så det blev en vilodag för Myrrha. Men Jonas på kvällen skulle Jonas gå ner i garaget och byta batteri på hojen, så då följde jag och Myrrha med för att träna lite grann. Jag håller på och pysslar med freestyleträningen lite grann då och då, även om jag egentligen inte tror att det någonsin kommer att bli något av det. Men jag körde i alla fall lite med henne nere i garaget. Jag har lärt henne att marschera och det börjar hon bli väldigt duktig på. Slalom är ett trick som hon har kunnat i stort sett sedan hon var valp, men av någon anledning så funkar det inte särskilt bra utomhus, så det tränade vi också lite på (inte för att ett parkeringsgarage precis är utomhus, men det är i alla fall ett steg mellan hemma och utomhus). Myrrha tyckte verkligen att träningen var skitkul och det förvånade mig lite grann eftersom hon inte brukar gilla att träna i garaget.

Inga kommentarer: