lördag, april 14, 2007

Långpromenad

Idag var det riktigt bra väder så jag bestämde mig för att gå på en riktig långpromenad med Myrrha. Jag hade till och med fika med mig. Eftersom jag var rätt trött på att gå på de gamla vanliga ställen gick vi på ställen där jag inte varit på länge. Eftersom vi gick en hel del i obanad terräng var jag inte säker på att jag skulle hitta, men det gick bra.

Myrrha var mycket glad och pigg och fick ett par tokryck då hon började hoppa omkring, rulla sig och morra. Ibland undrar jag vem som har bytt ut min hund, för så brukar hon verkligen inte göra. Jag hade med mig grejer för att göra ett uppletande så jag vallade en ruta på ca 50 x 25 meter och la ut 4 föremål. Myrrha var verkligen laddad och hittade alla föremål snabbt.



Det var förvånansvärt torrt i skogen, men det fanns förstås ändå en hel del stora pölar som Myrrha kunde plaska i.






Vi var ute i 2,5 timme, men trots att det var varmt blev Myrrha inte trött, fast hon brukar vara extra värmekänslig på våren. När vi var på väg hem lyckades hon stjäla kampknuten ur ryggsäcken och hon ville inte lämna ifrån sig den utan kamp.



På vägen hem hamnade vi på toppen av Vitberget (eller i alla fall nästan på toppen)-

Och så slutligen ännu en bild på snygga Myrrha.

Inga kommentarer: