onsdag, april 18, 2007

Onsdagsträning

När jag själv gick i skolan, speciellt på låg- och mellanstadiet, så tyckte jag att redovisningar var något av det värsta man kunde göra. Nu har jag insett att jag valt ett yrke som går ut på att göra redovisningar flera gånger i veckan; ja, till och med flera gånger varje dag. Jag håller just nu på att undervisa om svensk språkhistoria och även om jag har bra minne så måste jag plugga och göra anteckningar så att jag vet vad jag pratar om. Att vara lärare innebär nästan mer pluggande än att vara elev, vilket man nog sällan tänker på.

Idag var det onsdagsträning och jag promenerade dit med Myrrha. Det var träningstävling idag och jag var tävlingsledare. Jättebra tyckte jag eftersom jag ska vara tävlingsledare i Åbyn på söndag. Även om man läser reglerna så är det inte riktigt samma sak som att stå där och ropa, så det blev nog lite förvirrat ibland. Men det var ju en träningstävling, så då måste väl även tävlingsledare och domare få träna?

Inga kommentarer: