lördag, april 21, 2007

Stugan

Eftersom utbildningsdagen som vi skulle ha på klubben blev inställd på grund av det var alldeles för få anmälda fick jag plötsligt en ledig lördag. Därför bestämde vi oss för att åka upp till stugan igår eftermiddag och stanna över dagen idag.

På förmiddagen gick jag en promenad i skogen med Myrrha medan Jonas "roade" sig med att röja undan lite träd från tomten. Det blev dock inte någon lång promenad. Myrrha blev tjurig för att hon råkade göra sig illa (inte allvarligt) på en gren och hon ville helst vända och gå hem. Jag fick ibland övertala henne att gå vidare. Men även om vi inte gick särskilt långt så var vi ute ganska länge, eftersom jag hade lånat Jonas kamera och roade mig med att fotografera allt möjligt.
Solen lyser bakom ett träd.

Skuggan av en grankvist på en stubbe.

Is i en liten bäck.

Snygg isformation.


Och naturligtvis blev det en del bilder på Myrrha också.

Matte, det här var en trist promenad. Nu går vi hem!

Åh, en isig vattenpöl! Då blev det genast lite roligare.

En till isig pöl att gräva i!

Mmm, det är gott med is i vattnet! (Observera vattnet som rinner ur mungipan)
Varför vill ingen pussas med mig?

Jag är Myrrha, skogens drottning!


När jag vände och började gå hemåt sprang Myrrha i förväg och det enda jag såg av henne på hemvägen var detta:

När jag kom tillbaka till stugan hjälpte jag Jonas med att röja undan lite träd nedanför lillstugan. Han körde motorsågen och jag släpade ris som jag lade i en hög som ska eldas till Valborgs. Här ser ni högen som ska bli ved så smånginom och i bakgrunden ser man majbrasan som jag har släpat ihop.
På eftermiddagen grillade vi kycklingspett marinerade i lime- och hoi sin-sås. Fantastiskt gott blev det! Myrrha var väldigt trött och sov i stort sett hela eftermiddagen. Här ligger hon och försöker sova. Den lite underliga liggstilen är typiskt henne.

Inga kommentarer: