söndag, oktober 05, 2008

Dagens EFIT

05.15 Skellefteås gator är tomma sånär som på mig och hundarna, som väntar på att bli upphämtade av Maria för att först åka på klubben och koka kaffe m m, innan vi åker ut till skogen.

06.15 Spårläggarna studerar sina spårkartor

7.15 Jag ska precis börja gå ut mitt första spår

8.15 Har gått ett högrespår och ett lägre spår och passar på att rasta hundar, på bilden lilla Imsa, innan jag ska gå ut nästa lägrespår.

9.15 Äntligen tid att fika! Jag har just blivit återfunnen efter att ha varit lite vilse när jag gick ut ett spår och är nu spårmottagare och väntar (förgäves) på en tävlande. Gott med en macka och ett par koppar te, även om det var starkt utblandat med regnvatten.

10.35 River ner lite snitslar och plockar in nummerskyltar och passar på att rasta hundarna samtidigt. (Kunde inte ta bilden 10.15 eftersom kameran låg i bilen som Maria åkt iväg med.)

11.15 Tillbaka på klubben; Annika och Gittan ser till att jag får lite god hemlagad pyttipanna.

12.15 Lite tid att slappa i stugan medan högrehundarna gör uppletande. Fotar lilla Imsa, som för en gångs skull sitter i rätt famn.

13.15 Jag är upptagen ute på lydnadsplanen och under tiden får Myrrha och Lyle ligga i bilen.

14.15 Oktobertävlingen är snart slut för den här gången. Jag plockar fram pokaler till prisutdelningen.

15.15 Prisutdelningen ska snart börja. Imsa och Mixa fördriver tiden med lite bus.

16.15 Har precis kommit hem och satt skovärmaren i mina blöta och smutsiga kängor.

17.15 Läser USA-rapporter från Jonas och de andra från Skellefteå Disc Golf på forumet på discgolfsweden.se.

18.15 Jag orkade bara inte laga mat och nu har jag släpat mig iväg och köpt något att äta. (Jag bryr mig inte om att det inte är nyttigt, jag har ändå gått 3,5 km i skogsterräng + en hel del ytterligare gående idag)

19.15 Tar ett varmt bad (det gick inte så bra att fota badskum, så det får bli en bild på duschen istället).

20.15 Tänder ljus och dricker en kopp te.

21.15 Ligger i soffan och tittar på film.

22.15 Tittar fortfarande på film och äter en del av godiset som jag köpte, men inte åt igår för att det var alldeles för jobbigt att röra sig från soffan in i köket för att hämta det. (Om någon undrar så steg jag upp 04.50 och hade fullt upp med tävlingen igår också.)

23.15 Dags att kvällsrasta hundarna. Det känns inte särskilt lockande ut när man tittar ut genom fönstret. Men när jag kommer in väntar sängen...

1 kommentar:

Maria sa...

Det var verkligen en slitig helg, men tack och lov gick ju allt kanoners! :)