tisdag, oktober 07, 2008

Lång skogspromenad

Såja, nu har jag vilat upp mig lite efter helgens tävlingar. Igår gjorde jag och hundarna i stort sett ingenting. Det blev bara lite träning inne i köket, tricks med Myrrha och apportering med Lyle.
Igår kväll kom Jonas hem från USA. Gladast av alla var nog Lyle. Han skällde, gnällde och ylade och svansen gick som en propeller. Men jag var också glad, inte minst för att han hade köpt 3 Musketeers (en sorts chokladgodis som jag älskade när jag var liten, men som inte finns i Sverige längre) och flera böcker.

Idag har vi gått en långpromenad i skogen på drygt två timmar. Det gäller att passa på medan vädret är fint.
Bäcken

Myrrha kisar i solen

Lyle

Stiliga killen poserar

Jag aktiverade hundarna med lite letaövningar och jag gjorde också ett godisträd åt dem. Lyle fattade först inte riktigt vad det gick ut på, så Myrrha hann äta upp de flesta innan han fattat (med lite hjälp av mig).

Är det det här som kallas trädkramare?

Lyle har fattat att det finns godis i trädet som man ska klättra efter.

Lite bollkastning blev det också.

När vi kom hem var båda hundarna jättetrötta. Speciellt Myrrha, som gick väldigt långsamt den sista biten hem. Det börjar nog bli lite för jobbigt för henne att gå såna här långpromenader. Hon är fortfarande jättetrött och varvar mellan att vila i fåtöljen och saccosäcken, medan Lyle har vilat upp sig och är lika pigg som vanligt.

Inga kommentarer: