torsdag, oktober 16, 2008

Frost

I morse när jag steg upp var det alldeles vitt av frost ute. Jag tog hundarna och kameran med ut för att fota lite grann innan frosten försvann.
Morgonsol

En liten kotte.

Frostiga björklöv

Frostblommor

Tistel

Ännu en frostig tistel

Gräs

Ett fruset rönnlöv

Myrrha

Lyle

Jag var ute i drygt en halvtimme och när vi kom in igen var det gott med varmt te och en macka till frukost. Mitt på dagen gick jag en längre promenad med hundarna, men då var det inte lika vackert ute. Frosten hade förstås försvunnit och det var mest bara fuktigt och dimmigt. Jag hade därför ingen lust att gå i skogen, så vi gick efter vägen förbi hästarna. Lyle tyckte att hästarna var lite otäcka och både morrade och skällde på dem, samtidigt som han också var ganska nyfiken på dem. Dock verkar han tycka väldigt bra om deras bajs...

Eftersom jag inte ville ha båda hundarna lösa samtidigt på vägen fick Myrrha gå i koppel, för hon lyder inte lika snabbt som Lyle. Men vi vek av och gick efter en större skogsväg och då fick de båda vara lösa. Jag hade kameran med mig, men eftersom det såg ut så här i skogen fotade jag inte särskilt mycket.


Men en liten färgklick hittade jag mitt i allt det färglösa höstvädret.

Efter promenaden var det väldigt skönt att göra en brasa och ligga framför den och läsa (eller sova, i hundarnas fall).

Inga kommentarer: