tisdag, december 23, 2008

Shopping

Att gå på IKEA dagen före julafton verkar kanske inte som en bra idé, men det var i alla fall vad vi hade planerat för idag. Vi åkte så att vi var där precis när de öppnade och det visade sig vara bra tänkt, för det var inte speciellt mycket folk. Vi tittade på bl a vardagsrumssoffor, men handlade mest bara småsaker, som ett decilitermått och stekspadar. Lyle fick också lite grejer, bl a en tygboll och en fleecepläd. Men finast av allt var nog hans kungliga kudde- en röd kudde med guldtofsar i hörnen, som han ska ha att ligga på framför TV:n.

Efter IKEA åkte jag och Jonas till en djuraffär i Kungens Kurva för att köpa bajspåsar, vilket jag glömt att ta med mig. Jag köpte snygga lila bajspåsar istället för de vanliga tråkiga svarta eller grå. Utanför affären såg jag en trefärgad aussietik och då saknade jag plötsligt Myrrha väldigt mycket. Lyle såg också aussien och blev alldeles tokig och sprang runt i bilen och gnällde. Jag vet inte om han bara blev allmänt upphetsad för att han såg en hund (fast den upphetsningen brukar ju uttrycka sig på andra sätt) eller om han också uppfattade likheten med Myrrha.

I morse gick jag och Lyle en promenad och tittade på hus. Stuvsta är väldigt kuperat och det finns inte två tomter som är likadana och varje hus är unikt. Jag tycker därför om att gå omkring och titta på alla hus och extra fint är det på vintern när de har julbelysning. Här nere är det barmark, så jag tränade också lite uppletande med Lyle. Det tyckte han var riktigt kul.

När vi hade varit på IKEA gick Jonas utpå fotbollsplanen och kastade frisbee med honom och efter det var Lyle alldeles slut. Han har sovit i stort sett hela eftermiddagen och sover fortfarande hårt i soffan bredvid Jonas. Och nu är det snart dags för oss människor också att gå och lägga oss, så Lyle och jag passar på att önska alla en riktigt

GOD JUL

Inga kommentarer: