måndag, maj 24, 2010

Trist väder

Idag har det varit grått och ganska kallt. Lite grann har det regnat också. Det är väl rätt vanligt majväder, men man har ju blivit lite bortskämd efter senaste veckans vackra väder. Jag och hundarna tog i alla fall en promenad til Björkis för att köpa några tuggben och en ny socka till Chansa. Hon har nämligen lyckats tugga sönder alla de andra sockarna. Hon lyckas ju tugga och slicka på tassen trots att hon har tratt; hon sträcker bara fram benet och trycker tratten mot det så att tratten viks. En påhittig liten rackare är hon.

Första gången jag satte på henne tratten blev hon inte glad. Hon stod som förstenad och trodde nog inte att hon kunde röra sig. Då tyckte jag synd om henne, men nu önskar jag att hon blev stillastående när jag sätter på henne tratten. Men hon flänger omkring som vanligt med tratten på och den hindrar henne inte från att göra någonting- hon dricker, äter (glömde ta av tratten en morgon när de fick mat), tuggar tuggben och kampar fast hon har tratten på.

Just nu är jag lite less på henne. Hon har koppelrastats i en vecka nu och det märks. Innan hon skar sig gick hon så fint i koppel, men den träningen är som bortblåst nu. Hon drar värre än någonsin och så fort hon blir det minsta upphetsad börjar hon kampa med kopplet. Promenaden in till stan idag var inte rolig.

Igår var det riktigt fint väder och jag gick en promenad med hundarna innan jag var tvungen att fara till jobbet. Chansa fick vara lös ett tag. Veterinären sa att hon skulle hållas lugn, d v s koppelrastas (den som tror att koppelrastning är lika med lugn har aldrig haft en malle!) i en vecka och jag är väldigt trött på att ha henne i koppel. Såret ser nu helt läkt ut och i morgon ska vi ta stygnet, vilket ska bli skönt.

Här är några bilder från gårdagens promenad;
Attackmallen

Full fart när hon fick sin frihet.

Finaste Lyle.

Inte den vackraste bilden på Chansa.

Lyle hämtar bollen.

Chansa syns inte på bilden, men man kan se att hon var i närheten.

Mina två fina hundar.

Inga kommentarer: