söndag, januari 23, 2011

Chansa vs gelehallonet

Chansa är verkligen lite speciell när det gäller att äta. Hon är rätt dålig på att äta sin mat, även om det går lite bättre när hon får lite olja på maten. Men många gånger äter hon bara en gång om dan. En förklaring till att Lyle blivit så tjock är nog att han i obevakade ögonblick äter upp Chansas mat.

Som belöning uppskattar hon godis som blodpudding, korv, köttbullar och mjukost, men försöker jag belöna med vanligt torrfoder så får jag oftast behålla den lilla torra kulan. Hon kan vara väldigt petig med att äta sådant man ger henne. Eller sånt som hon stjäl för den delen. Hon har kommit åt att sno godis ur min godisskål ett par gånger och då har hon alltid tagit en mörk chokladpralin med mintfyllning (mina favoriter), tuggat sönder den och spottat ut i soffan och, om hon hunnit, tagit en till chokladpralin med mintfyllning, tuggat sönder och spottat ut i soffan.

Igår kväll bjöd jag henne på ett gelehallon och den show hon bjöd på krävde att jag hämtade kameran:

Hmm, vad är detta?

Den är väl inte förgiftad, hoppas jag?

Men vad gör man egentligen med en sån här?

Man kanske leker med den?

Kom igen och lek då!

Nähä, det kanske är bäst att visa vem som bestämmer istället.

Hörru du, passa dig din lilla plutt!

Vad säger du, ska man äta dem? Det kan väl aldrig vara möjligt!


Ja, vad säger man- hon är verkligen speciell min lilla malle!

Inga kommentarer: