lördag, januari 15, 2011

Kallt igen

Igår var jag ledig större delen av dagen och det var lagom kallt, så det blev förstås en långpromenad i skogen med hundarna. Det var inte direkt sol, men det var ändå ganska ljust så jag tog kameran med mig. Av någon anledning fungerade inte blixten från början, men helt plötsligt så gjorde den det, bara för att sluta fungera igen strax efteråt (för att jag stängde av den för att kontrollera att den verkligen fungerade). Bilderna blev därför inte så värst bra, men det har ju inte blivit så mycket bilder i bloggen på sistone, så ni får hålla till godo med de bilder som blev halvbra.

Snöbollen Lyle.

Jagar snöklumpar.

Lyle fastnade i djupsnön och fick verkligen kämpa för att ta sig upp.

Snönos

Ett isigt lakritstroll.

Sötaste mallemonstret med is i morrhåren.

När jag var på väg hem började det bita lite kinderna och det hade mycket riktigt börjat bli kallare fick jag veta när jag kollade termometern. Under kvällen blev det kallare och kallare, så när jag var ute sista gången med hundarna hade Lyle lite problem med köldkramp (hur han nu kan ha det; håret i hans tassar är så oklippt att det ser ut som att han har tofflor).

Idag började jag jobba kl 10 och egentligen var min plan att gå en promenad med hundarna innan jobbet, men eftersom termometern visade på -25 valde jag att istället ligga kvar i sängen lite längre. Hundarna klagade inte över det. När jag kom hem från jobbet visade termometern på -28, så varken jag eller hundarna hade någon lust att vara ute någon längre stund. Hoppas, hoppas att det är varmare i morgon när jag är ledig!

Nu blir det en lugn lördagkväll i soffan med lite godis, senaste avsnittet av Grey's Anatomy och sen en romantisk komedi som heter Leap Year.

Inga kommentarer: