måndag, mars 27, 2006

En tugga av ett hamburgerbröd

I morse gick jag och Myrrha en promenad på ca 1,5 timme innan jag tog bussen till skolan. Jag hade medlidande med den stackars hunden så hon slapp faktiskt ha tratten idag. Istället tejpade jag såret och för att hon inte skulle slita av det band jag också ett bandage ett par varv runt magen och avslutade det hela med en knut på ryggen. Det såg riktigt roligt ut. Myrrha verkade i och för sig inte helt nöjd, men om hon kunnat välja så är jag övertygad om att hon hade valt detta framför tratten. Bandaget satt lite snett när jag kom hem, men hon hade inte försökt ta av sig det och slicka i såret i alla fall.

När jag skulle äta middag gjorde hon det igen, d v s stal mat. Jag som alltid varit så stolt över att min hund misann inte stjäl mat! Idag var det ett hamburgerbröd. Jag skulle äta i vardagsrummet och ställde tallriken på bordet. Medan jag skulle sätta i en DVD vände jag ryggen åt henne och då passade hon på att ta en tugga av mitt hamburgerbröd. En tugga som var precis så stor, eller rättare sagt liten, som den bit av brödet som stack utanför tallriken (och bordet, eftersom tallriken stor precis vid bordskanten). Först skällde jag på henne, eftersom hon fortfarande tuggade när jag vände mig om, men när jag såg att hon bara hade tagit en liten tugga jäms med kanten kunde jag inte låta bli att skratta. Och jag kan inte låta bli att tycka att hon är lite knäpp som inte tog hela brödet när hon hade chansen. Eller varför inte den andra delen av brödet som pariserkorven låg på?

Inga kommentarer: