fredag, mars 24, 2006

Helg!

I onsdags var det träningstävling på bilprovningen. Jag var där och tittade på, eller i alla fall var det vad jag hade tänkt att göra. Men rätt vad det var så stod jag som domarsekreterare med stelfrusna fingrar. Det gick bra för Jenny och Nixon i lydnadsklass I så nu tänker Jenny tävla officiellt också. Därför träffades vi igår för att träna lite grann. Maria och Tikka hakade också på och tränade lite.

Jag och Myrrha tränar fritt följJenny försöker få kontakt med Nixon

Tikka tränar på att stå


Efter träningen satt vi i klubbstugan och fikade och pratade lite grann. Sedan var det dags för mig att bege mig hem för att skriva färdigt om Bronfenbrenner, en utvecklingspsykolog som jag skulle representera i ett rollspel idag.

Det blev dock inte så mycket till rollspel i vår grupp eftersom vi hela tiden kom in på intressantare sidospår. Idag var det sista dagen på den här kursen och nästa kurs börjar på måndag. Det innebär att jag inte har några uppgifter alls och kan slappa hela helgen! Jag planerar att läsa en hel massa skönlitteratur.

Jag hade bara halvdag idag, så jag var hemma igen vid två. Då gick jag och Myrrha en promenad längs strandpromenaden. Det var väldigt halt, men det var ändå skönt att gå en promenad efter bussåkandet. Jag gjorde några mini-uppletanden åt Myrrha i riset som har tinat fram och det uppskattade hon. När jag kom hem la jag mig på soffan och läste en bok, vilket jag höll på med ända tills Jonas kom hem från träningen. Då käkade vi tacos till middag och senare ikväll ska vi se en film och äta lite chips. Det är skönt med helg!

Inga kommentarer: