onsdag, mars 15, 2006

Sjuk

Det är synd om mig, för jag är sjuk. Jag har ont i halsen och feber. I alla fall är jag övertygad om att jag har feber, trots att termometern säger annat. Vår febertermometer har nämligen aldrig någonsin under de 8 år visat på en temperatur högre än 37,6. Detta oavsett hur sjuk man än är. Slutsatsen man kan dra av det är att antingen så är vi aldrig så sjuka som vi tror eller så är det något fel på termometern. Jag tror på det senare.

Och inte nog med att jag är sjuk; jag har också otroligt dåligt samvete för att jag egentligen borde har varit i skolan idag. Jag ville vara i skolan- det är mycket roligare än att sitta hemma och vara sjuk.

Det är synd om Myrrha också, för att jag är sjuk. Hon har inte fått gå ut annat än på korta rastningar på hela dagen. Nu på eftermiddagen grävde hon upp en nästan nytt tuggben ur sin låda och började tugga. Med tanke på att benet legat där ett par månader utan att hon brytt sig om det så kan man förstå att hon tyckte sig ha ganska tråkigt.

Men jag har faktiskt aktiverat henne lite grann. Vi har tränat på tricket vi påbörjade igår- att stänga skåpdörrar. Det där med att dutta på en post-it-lapp hade hon fattat i alla fall, för jag hann inte ens riva loss en lapp från blocket förrän hon hoppade upp och duttade på den. Idag testade jag med att öppna skåpdörren lite grann så att hon fick putta igen den. Nyfiken som hon är måste hon förstås först kolla vad som fanns inne i skåpet innan hon stänger, men annars fattade hon snabbt vad som förväntades av henne.



Inga kommentarer: