torsdag, mars 16, 2006

Fortfarande sjuk

Det är tråkigt att vara sjuk. Speciellt när solen skiner och det är riktigt vårväder ute. Helst av allt skulle jag ha velat gå en riktigt lång promenad i skogen. Men istället har jag suttit framför datorn eller i soffan med en bok . Nu på eftermiddagen hade jag så lite att göra att jag tog fram dammsugaren!

Myrrha skulle nog också ha velat gå en långpromenad idag för hon har varit väldigt pigg när jag varit ut och rastat henne. På förmiddagarna är hon visserligen lite lat och sover mest, men på eftermiddagarna piggnar hon till och vill ha nåt att göra. Ikväll ska vi i alla fall ta en liten promenad, eftersom vi har möte i PR/Info-kommittén.

Idag har jag fortsatt att träna på att stänga skåpdörrar och det går framåt. Efter en stunds träning kunde jag ta bort post-it-lappen. Först var hon lite förvirrad, men efter att jag hade klickat några gånger för att hon puttat till dörren när hon letade efter lappen så fattade hon var jag var ute efter. Men än i det inte färdigt; jag har inte lagt på något kommando än och jag vill också att hon ska knuffa lite hårdare på dörrarna så att de verkligen går igen. Men vi är på god väg i alla fall.

Inga kommentarer: