fredag, mars 17, 2006

Promenad med Jenny och Nixon

Idag på eftermiddagen gick vi en promenad tillsammans med Jenny och Nixon. Vi träffades vid bron och sedan gick vi den vanliga rundan längs strandpromenaden. Det var inte särskilt soligt idag, men det var i alla fall varmt. Och blött. Om det inte vore för att det blev så smutsigt hemma så skulle det här vara en härlig årstid. Men ungefär vid den här tiden på året varje år ångrar jag att jag skaffade en hund med päls. Det fastnar hur mycket sand och grus som helst på benen och under magen på henne som hon sedan drar med sig in, även om jag alltid torkar henne.

Eftersom jag glömde bort att jag hade kameran med mig tog jag inte så många bilder, men några blev det i alla fall. Jag lyckades dock inte få med båda två på någon bild eftersom de inte precis umgås när vi är ute.


Vi träffade också Mia och Fria. Myrrha blev alldeles överlycklig över att träffa dem så där oväntat. Det var dessutom länge sedan hon träffade Fria. Jag tror inte att de har träffats sedan Fria bodde hos oss i sex veckor i våras. Men nu har Mia tydligen flyttat tillbaka till stan, så då kanske vi kommer att träffas lite oftare. Här är en bild på Fria från när hon bodde hos oss.

Inga kommentarer: